default-blue

De trainer

Meer informatie

De trainer

Het is altijd een hele eer om gevraagd te worden om iets te schrijven over een organisatie waar je diensten aan levert. Toen dit verzoek vanuit BCN kwam voelden wij ons als ambassadeur zeer vereerd. Ja, ook als leverancier mag je kritisch zijn en in dit geval is dat heel erg leuk omdat wij hoofdzakelijk alleen maar positief zijn over BCN. 

De kracht van BCN is dat zij zich open stellen voor feedback en deze oppakken waar mogelijk, de kracht van BCN is dat zij investeren in hun menselijk kapitaal, de kracht van BCN is dat zij continu innoveren en… ga zo maar door. Niet voor niets zijn zij in hun vakgebied de beste en dat komt vooral doordat zij geen genoegen nemen met een voldoende of goed.

Mijn naam is Eddy Vandeweyer en sinds enkele jaren verbonden aan BCN als hun gastvrijheids-trainer. Wij, Bluegg, leveren deze dienst met veel plezier en ook wij kijken steeds waar wij zaken beter/anders kunnen aanpakken. Onze overtuiging is dat je gastgerichtheid kunt leren en als je er talent voor hebt dan zelfs draagt opleiding bij aan nog gastgerichter werken, je kunt je vaardigheden nog sterker ontwikkelen. 

Als zoon van een horeca-koppel ben ik opgegroeid met Hospitality en in mijn eerste werkzame jaren is mijn natuurlijk talent aangescherpt. En zelfs nu nog leer ik iedere dag bij. Iedere dag leren wij als bedrijf, het zit in ons systeem, wij zijn oplettend naar gedrag van mensen en dat niet alleen in de Horeca. Overal waar mensen elkaar ontmoeten hebben wij te maken met mensgericht handelen of dat nu gasten, klanten, patiënten, collega's of zelfs vrienden of familie zijn. Hoe breng jij je respect voor de ander over en wat helpt optimaal? 

Omdat wij merken dat veel mensen dit lastig vinden, helpen wij hun daar graag mee. Zij willen het heel graag leren en zijn op zoek naar de "hoe?". Dat heeft ons er toe gebracht om onze kennis over te dragen en daarom werken wij vanuit ons bedrijf vooral aan de emotionele intelligentie van individuen, organisaties en teams. Werken aan je EQ helpt om inzicht te krijgen waarom Hospitality werkt zoals anderen dat beweren. Onze aanpak verschilt hierin omdat wij kunnen uitleggen waarom iedereen kan leren om gastvrij te zijn, tenminste als zij dat graag willen. 

Hospitality bij BCN was reeds op een hoog niveau voordat wij met de Hospitality Bootcamp startte. Dat weten wij omdat wij voor de opzet van de training in alle geledingen van de organisatie hebben meegelopen. Gekeken hebben waar het goed gaat en wat nodig is om nog beter te worden. Zo hebben wij een training op maat ontwikkelt die er voor zorgt dat bestaande vaardigheden versterkt worden en nieuwe vaardigheden hun kwaliteit van gastgerichtheid verder professionaliseren. In deze trainingen is er aandacht voor het maken van een fenomenale eerste indruk, wat jouw lichaamstaal zegt en wat je kunt lezen aan de lichaamstaal van je gasten en hoe je hier gepast op kunt reageren. Verder is er aandacht voor de wijze waarop je oprechte interesse kunt tonen en snel en vakkundig de juiste zaken kunt oppakken waardoor gasten de optimale gastgerichte ervaring krijgen. Iedereen doorloopt een meerdaagse training met de mogelijkheid om tussentijds de opgedane kennis in praktijk te brengen. Zo'n trainingscyclus sluiten wij af met een certificatie waarin men kan laten zien of men de aangeleerde vaardigheden beheerst en in praktijk kan brengen. De waarde van het behaalde certificaat gaat verder dan alleen een bewijs van kunde, het staat ook mooi op je CV. 

Zowel het management als de medewerkers laten blijken dat zij zeer begaan zijn met hun gasten en dat zie en hoor ik ook terug tijdens de trainingen en certificatie. Bij BCN treffen wij leergierige mensen aan die hun taken serieus nemen en willen ontwikkelen. Alle eer naar het management van BCN, zij werven de juiste mensen die er voor staan om gasten een echt welkom-gevoel te geven. Een mooi bewijs van deze betrokkenheid is de waardering die deelnemers geven voor de trainingen, al meer dan 2 jaar is het gemiddelde cijfer een 9. Als het gaat over de toepasbaarheid in het werk zelfs een 9,2 en voor de wijze waarop de trainingen gegeven worden een 9,4.

Om het effect van de Hospitality Bootcamp trainingen te ervaren lijkt het mij verstandig om gebruik te maken van de accomodaties van BCN. Boek een zaal en geniet!

Wie wij zijn? Bluegg.

Met onze jarenlange internationale ervaring in business en management, richten wij ons op de ontwikkeling van het menselijk kapitaal. De unieke aanpak van Bluegg is voornamelijk gericht op vaardigheden die de emotionele intelligentie (EQ) van mensen sterk verhogen, de positieve verandering. Hierdoor ontstaat er groei op zowel zakelijk als persoonlijk vlak bij de deelnemers aan de programma's van Bluegg. 

Uit onderzoek blijkt dat mensen die zeer succesvol zijn vaak een hogere emotionele intelligentie hebben. Een hoge emotionele intelligentie voorspelt dus uw succes. Bluegg maakt gebruik van hun unieke expertise in Lichaamstaal voor Business. Wij zijn leading partner bij de #1 van de wereld op het gebied van Lichaamstaal trainingen voor zakelijk gebruik; The Center for Body Language. Voor de emotionele intelligentie programma's beschikken wij over diverse EQ assessment tools. Hiervoor is er een preferred partnership met Six Seconds, een internationaal netwerk voor het ontwikkelen van Emotionele Intelligentie. 

EQ en Gastvrijheid zijn nauw aan elkaar verbonden. Bij ons staan uw gasten/klanten centraal. Wij helpen graag om uw gasten zich (nog meer) welkom te laten voelen. Dat heerlijke gevoel van oprechte aandacht krijgen. In onze trainingen nemen wij de mensen mee in nieuwe inzichten zodat men de volgende stap kan maken in Gastvrijheid. De aanpak is vernieuwend en gericht op de toekomst, zo besteden wij onder andere aandacht aan de lichaamstaal die je kunt gebruiken om optimaal Gastvrij te zijn. Wij nemen deelnemers mee in hun ontdekkingsreis naar de vernieuwende Gastvrijheid formule "Hospitality 7.0". Wij leren hoe dit toe te passen vanuit hun eigen ik.