Protocol en gedragsregels
BCN heeft maatregelen getroffen om voor haar gasten een veilige omgeving te creëren waar zij optimaal kunnen deelnemen aan hun bijeenkomst. Dit vraagt van u als gast ook medewerking aan het protocol en de gedragsregels in deze bijzondere tijden van COVID-19. Het ‘Protocol verantwoord naar een (bedrijfs-)opleiding/ examen’ afkomstig van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO) en de RIVM richtlijnen zijn hierin leidend. Ook willen we u graag attenderen op de gezondheidscheck om mogelijke risico's op de locaties te beperken. Voor de gezondheidscheck klik hier
Uitgangspunten
- Veiligheid van alle gasten en medewerkers van BCN staat te allen tijden voorop.
- Richtlijnen van het RIVM zijn leidend voor alle medewerkers en gasten.
- Focus van dit protocol ligt op de hygiëne- en veiligheidsmaatregelen.
- BCN communiceert over de afspraken richting haar klanten.
Hygiëne en veiligheid
- Houd tenminste 1,5 meter afstand van elkaar.
- Het dragen van mondkapjes binnen de BCN locaties is verplicht in de algemene ruimtes. In de zalen zorgt BCN ervoor dat er 1,5 meter afstand gehouden kan worden, waarmee het dragen van een mondkapje daar optioneel is.
- Was of desinfecteer uw handen vaak en goed.
- Schud geen handen.
- Hoest en nies in uw elleboog.
- Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging vanaf 38 graden Celsius. Als een van uw huisgenoten koorts en/of benauwdheid heeft blijft u ook thuis.
- BCN kan gasten weigeren bij verkoudheid en/of griepklachten.
Gebouwen algemeen
- Bij de ingang van de panden wordt gezorgd voor desinfectiemiddel voor de handen en BCN ziet erop toe dat medewerkers en gasten dit gebruiken.
- Er wordt 1,5 meter afstand gemarkeerd voor de receptie, de toiletten en coffee lounges.
- Bij de receptie worden plastic schermen geplaatst.
- Het gebruik van de lift wordt beperkt en is alleen beschikbaar voor medewerkers en gasten met een fysieke beperking (t.a.v. traplopen). Maximaal 1 persoon in de lift.
- In de panden zijn looproutes aangeven, door middel van grondstickers, om zoveel mogelijk kruisend verkeer te voorkomen. In gangzones wordt verzocht om altijd rechts aan te houden.
- We proberen zoveel mogelijk binnenkomend- en uitgaand verkeer van elkaar te scheiden.
- Er is - indien mogelijk - één trappenhuis voor naar boven en één trappenhuis voor naar beneden. .
- Alle niet- brandwerende deuren staan zo veel mogelijk open.
- Was en desinfecteer na elk toiletbezoek uw handen.
- Alle toiletruimtes, oppervlakten in de coffee lounges en onze zalen worden vaker schoongemaakt en gedesinfecteerd dan normaal.
- De luchtcirculatie in alle gebouwen is aangepast. In plaats van recirculatie worden de gebouwen continu voorzien van frisse buitenlucht en wordt de lucht in de gebouwen afgevoerd naar buiten.
Voordat uw bijeenkomst start
- Uw opleider/organisatie ontvangt, via een mail van onze afdeling Reserveringen, drie werkdagen voor aanvang van uw bijeenkomst het zaalnummer. Wij verzoeken u het zaalnummer te delen met uw cursist/deelnemer. Het zaalnummer wordt vooraf met u gedeeld om filevorming bij de receptie te voorkomen.
- Bij de entree wordt een bord geplaatst waarop informatie staat met betrekking tot de gezondheidscheck. Wanneer u bepaalde gezondheidsklachten heeft, wordt u verzocht om weer naar huis te gaan. Onze medewerkers bij de ingang zullen u wijzen op dit bord.
- Iedereen wordt verzocht direct door te lopen naar de zaal en niet te wachten in de entree.
- Bij de receptiebalie komen plexiglas schermen en grondstickers.
- Op het informatiescherm worden geen zaalnummers getoond, deze worden vooraf met u gedeeld.
- BCN hanteert standaard een schoolopstelling om 1,5 meter afstand rondom de deelnemers te garanderen.
Tijdens uw bijeenkomst
- In de zalen is desinfectiemiddel aanwezig en wij verzoeken u bij het betreden en het verlaten van de zaal uw handen te desinfecteren.
- In de zalen is desinfecterende oppervlaktespray en een keukenrol beschikbaar en kunt eventueel de tafel na binnenkomst nogmaals desinfecteren.
- De koffiemachines staan 1,5 meter uit elkaar en op de grond is een markering aangebracht om de afstand te kunnen garanderen.
- Koffie, thee en fris worden ’to go’ aangeboden en dienen in de zaal te worden genuttigd. De lounges zijn niet in gebruik als pauzeruimte of break-out ruimte. Wel zijn deze weer voorzien van van het hele assortiment aan drank en snacks om mee te nemen naar de zaal.
- Er zal geen water meer geserveerd worden in de zalen, als alternatief vindt u PET-flessen water in de koelkast van de coffee lounge.
- Koffiepauzes dienen op de aangegeven tijden gehouden te worden.
- De restaurants en coffee lounges van BCN moeten nog gesloten blijven voor de lunch. Wij lossen dit op door u en uw bezoekers een “grab & go” concept aan te bieden. U kunt de lunch afhalen in het restaurant en deze nuttigen in de zaal.
- Voor het diner is het wel mogelijk deze in het restaurant te boeken en daar te nuttigen met inachtneming van de 1,5 meter regel. Bij de ingang van het restaurant wordt gescand op het coronatoegangsbewijs (CTB).
- De Energy Break wordt ook in de namiddag buiten de zaal bezorgd.
Na afloop van uw bijeenkomst
- Wanneer de bijeenkomst is beëindigd dient u de aangegeven looproute te volgen om het pand te verlaten.
- Houd bij het verlaten van de verschillende ruimtes 1,5 meter afstand.